
Dwóch pracowników Mercedesa od października rozpocznie pracę w Ferrari. Ale najpierw...
Steiner pozywa Haasa i... Haas pozywa Steinera
Guenther Steiner jakiś czas temu pozwał Haasa. Powodem miało być to, że nie doczekał się od amerykańskiego zespołu należnych mu prowizji za czas w latach od 2021 do 2023. Teraz Haas pozwał Niemca za to, że bez zgody wykorzystywał materiały fotograficzne w swojej biografii "Survive to Drive". W aktach czytamy, że według Haas Automotive, czyli spółki, należącej do Gene'a Haasa, bezpodstawnie wykorzystywano ich znaki towarowe. Firma podkreśla, że nie wyrażała zgody na wykorzystywanie znaków towarowych.
Haas Automation, the parent company sponsor of its #F1 outfit, is now suing former team boss Guenther Steiner for alleged trademark infringements in his “Surviving to Drive” autobiography.
— Autosport (@autosport) May 13, 2024
Full story⬇️https://t.co/Nf5ZyFS4KO
Tymczasem w Ferrari...
I will Not come back to you
Któż z nas nie zna słynnego i charakterystycznie wypowiadanego "We are checking" czy "I will come back to you" przez inżyniera wyścigowego do Charlesa Leclerca. Także już nie usłyszymy tego z ust Xaviego Marcosa. Scuderia Ferrari poinformowała, że Xavi został przeniesiony, i będzie mógł swoim doświadczeniem się dzielić w innych programach Ferrari. Nowym inżynierem wyścigowym Monakijczyka, zostanie jego dotychczasowy inżynier ds. osiągów, Bryan Bozzi. Bozzi rozpocznie współpracę z Leclerciem już od najbliższego weekendu na torze Imola. Jest to pierwsza zmiana inżyniera wyścigowego w Ferrari dla Leclerca czyli od 2019 roku.
Organisational update:
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) May 9, 2024
Scuderia Ferrari HP announces that Bryan Bozzi, who has worked in the team for ten years, currently as Performance Engineer to Charles Leclerc, will now take on the role of his Race Engineer as from next weekend’s Gran Premio del Made in Italy and… pic.twitter.com/2W4zgjYxFG
Pozostając w Maranello...
Loic Serra oraz Jerome d'Ambrosio od października w Ferrari
O transferze Loica Serry mówiło się od dawna. Były dyrektor ds. osiągów w Mercedesie będzie w stajni z Maranello odpowiadać za, między innymi, inżynierię na torze, rozwój aerodynamiki czy osiągi. Oficjalne stanowisko jakie będzie piastował to Szef działu inżynierii w obszarze chassis. Jego bezpośrednim przełożonym będzie Enrico Cardile, czyli Dyrektor Techniczny ds. samochodu oraz aerodynamiki.
Z kolei przejście d'Ambrosio to lekkie zaskoczenie. U boku Toto Wolffa odpowiadał za akademię młodych kierowców Mercedesa, czasami przejmował część obowiązków Wolffa, ba był on ponoć typowany, na następcę Austriaka w stajni z Brackley. W Ferrari również będzie odpowiadał za akademię, ale przede wszystkim zostaje on zastępcą szefa zespołu, czyli Freda Vasseura.
Scuderia Ferrari HP is pleased to announce it is further strengthening the team with the arrival of Loic Serra and Jerome d’Ambrosio
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) May 13, 2024
Read more: https://t.co/iKM2RtqP54 pic.twitter.com/fPPhvYD5GX