
W ten weekend odbędzie się ostatni weekend sprinterski w Formule 1 w tym sezonie.
Informacje o torze.
Tor Autodromo Jose Carlos Pace w Sao Paolo (znany również jako Interlagos) w Formule 1 organizuje wyścigi od 1972 roku. W tym roku jeszcze nie zaliczał się do klasyfikacji generalnej, od 1973 roku wyścigi na torze były klasyfikowane. Od 1980 roku do 1989 roku wyścigi odbywały się na torze Jacarepaguá w Rio de Janeiro. Wyścigi F1 na Interlagos odbywają się bez przerwy od 1990 roku. Wyjątkiem był rok 2020, gdzie nie zorganizowano Grand Prix w Brazylii.
Pętla jest umieszczona na wysokości ok. 800 metrów nad poziomem morza. Tor ma 15 zakrętów, 10 lewych i 5 prawych. Mamy dwie strefy DRS, między trzecim i czwartym zakrętem oraz między zakrętami numer 15 i 1. Wyścig liczy 71 okrążenia.
Pirelli przygotowało pośrednie mieszanki, C2, C3 oraz C4.
It's #BrazilGP week! 🇧🇷
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 31, 2023
🏁 Final #F1Sprint of 2023
🛞 Two-stop race strategy most likely
Read the full preview 👉 https://t.co/RhZxIodT1Y pic.twitter.com/suy04w6S7A
Rozkład jazdy
W piątek odbędzie się jedyny trening, rozpocznie się o 15:30. Następnie zobaczymy kwalifikacje do głównego wyścigu o 19.
W sobotę mamy dzień sprinterski. Rozpocznie się kwalifikacjami do sprintu o 15:00, zaś sprint wystartuje o 19:30.
W niedzielę wyścig głowny, on rozpocznie się się o 18:00.
Sesje można obejrzeć w F1TV Pro. Natomiast z polskim komentarzem sesje obejrzymy w Viaplay.
Mike Eliott odchodzi z Mercedesa
Mike Eliott opuścił zespół Mercedesa. Pracował tam od 2012 roku. Od 2021 był nawet dyrektorem technicznym. On odpowiadał za tak zwane bolidy "zero sidepods" od czego Merecedes odszedł. W tym roku Eliott'owi zmieniono stanowisko i został szefem działu technicznego, gdzie odpowiadał za organizację działu, zaś na miejsce dyrektora powrócił James Allison.
Mike był jednym z filarów osiągnięć naszego zespołu w ostatniej dekadzie - skomentował szef ekipy z Brackley Toto Wolff. - Z prawdziwie mieszanymi uczuciami mówimy mu dziś do widzenia. Mike ma zażarcie inteligentny umysł i jest świetnym graczem zespołowym. Poważnie przyczynił się nie tylko do stworzenia zwycięskich bolidów, ale też do zbudowania kultury w naszej ekipie.
Mike Eliott z kolei powiedział o swoim odejściu następująco - Bycie częścią tego zespołu było jednym z największych przywilejów w mojej karierze. W tym czasie urośliśmy, będąc najpierw próbującą wygrywać wyścigi grupą, potem zdobywając pierwsze mistrzostwo, a na koniec ustanawiając rekord ośmiu tytułów konstruktorów z rzędu. Jestem dumny, że mogłem przyczynić się do tego. Dodał również - Przez ostatnie dwa sezony nie oglądaliśmy jednak naszych zwycięstw w takiej formie, do jakiej aspirujemy. Ten okres przetestował nas na wielu poziomach - zmusił do przemyślenia podstawowych założeń i tego, jak wydobywamy osiągi. Przez ostatnich 6 miesięcy miałem przyjemność tworzyć strategię działu technicznego i mam nadzieję, że to pomoże położyć fundamenty na kolejny cykl sukcesów tego zespołu.
After 11 incredible years, Chief Technical Officer Mike Elliott has chosen to depart the team.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 31, 2023
Mike has been one of the pillars of the team’s achievements and we thank him for everything he has brought to the team.
We wish you the best of luck with your next chapter, Mike!