Zdjęcie Kamil Kozłowski
Autor:Kamil KozłowskiDodano:
Zdjęcie Kamil Kozłowski
Autor:Kamil KozłowskiDodano:
Obrazek newsa : Małe formułowe newsy #1Twitter/Red Bull Racing

Sezon Formuły 1 dobiegł końca, to nie znaczy, że nic się nie dzieje. W serii Małe Formułowe Newsy będziemy przestawiać informacje z formułowego światka, o których warto wspomnieć, a niekoniecznie zasługują na oddzielne artykuły, bądź brakuje nam czasu, aby informować o nich na bieżąco. Zaczynajmy!

Jak nie wiadomo co chodzi, to chodzi o pieniądze.

Sezon dobiegł końca, walka o nie tylko prestiż, ale również o pieniądze toczyła się do ostatnich metrów. Jednak zacznijmy od innych kwot. Konkretnie od wpisowych. Na nowy sezon uwzględniono inflację, zatem kwoty bazowe urosły o 6.5%. Z 617,685 dolarów do 657,837 dolarów. 

Zmieniły się również kwoty za jeden punkt, zespoły muszą zapłacić odpowiednio, Mistrz Świata, czyli Oracle Red Bull Racing 7893 dolarów zamiast 7411 dolarów, z kolei pozostałe zespoły muszą zapłacić 6575 dolarów zamiast 6174 dolarów, jakie były przed inflacją. 

Kwoty jakie zespoły będą musiały zapłacić w ramach wpisowego na kolejny sezon prezentują się następująco:

1. Red Bull Racing:              $7 445 817 (860 punktów)
2. Mercedes:                        $3 347 012 (409 punktów)
3. Ferrari:                             $3 327 287 (406 punktów)
4. McLaren:                          $2 643 487 (302 punkty)
5. Aston Martin:                    $2 498 837 (280 punktów)
6. Alpine:                              $1 446 837 (120 punktów)
7. Williams:                          $841 937 (28 punktów)
8. AlphaTauri:                       $822 212 (25 punktów)
9. Alfa Romeo:                     $763 037 (16 punktów)
10. Haas:                             $736 737 (12 punktów)

Autosport z kolei wyliczył jakie nagrody finansowe otrzymają zespoły za sezon 2023:

1. Red Bull $140 mln
2. Mercedes $131 mln
3. Ferrari $187 mln
4. McLaren $113 mln
5. Aston Martin $104 mln
6. Alpine $95 mln
7. Williams $87 mln
8. AlphaTauri $78 mln
9. Alfa Romeo $69 mln
10. Haas $60 mln

Testy posezonowe, Alpine na czele, Russell w ścianie, 11-tu młodych kierowców.

Klasycznie po ostatnim wyścigu odbyły się testy posezonowe. Równocześnie odbywały się testy opon Pirelli oraz testy młodych kierowców. Ruszyły one z opóźnieniem. Powód? Brak helikoptera medycznego. Następnie doszło do wycieku wody po mostkiem w trzecim sektorze.

Mercedes... no niekoniecznie zapamięta te testy jako całkiem dobre. Mercedes kierowany przez George'a Russella doznał awarii, i Brytyjczyk wylądował w ścianie. Stało się to w szóstym zakręcie, a ekipa bada powody awarii.

Czerwoną flagę wywołało Scuderia Alphatauri. Na godzinę przed końcem sesji doszło do awarii bolidu.

Najszybszy w testach opon był Esteban Ocon z Alpine, Francuz osiągnął czas 1:24:393. Z kolei najszybszym z kierowców jadących w tym samym czasie, jednak startując w testach młodych kierowców, był kierowca IndyCar i nowy rezerwowy kierowca McLarena, Pato O'Ward, z czasem 1:24:662.

Kilka zmian w F1.

Podczas weekendu z Grand Prix Abu Dhabi odbyło się spotkanie Komisji F1, tam podjęto kilka decyzji.

Zacznijmy od zmian w sprintach. W skrócie dojdzie do zmian w weekendach sprinterskich. Mianowicie, w piątki mieliśmy trening oraz kwalifikacje do głównego wyścigu. Sobota była dniem w pełni sprinterskim, a w niedzielę odbywał się główny wyścig. Od najbliższego sezonu będzie inaczej. W piątki będzie odbywał się trening oraz sprint shootout. W soboty, sprint oraz kwalifikacje do głównego wyścigu. W niedzielę niezmiennie główny wyścig.

Poinformowano, że rozwój bolidów na 2026 rok, czyli w momencie kolejnych zmian, będzie mógł się rozpocząć w 2025 roku.

Koce grzewcze zostają. W 2024 w lipcu miała zostać podjęta decyzja, czy koce grzewcze pozostaną czy zostaną usunięte. Ostatecznie zrezygnowano z tego sztywnego terminu.

Nowe pakiety na mokre wyścigi. F1 ma pracować nad rozwiązaniami, które mają zredukować pióropusze wodne tworzące się za bolidami. Testy pakietu, który całkowicie ma zasłaniać opony, mają odbyć się na wiosnę 2024 roku.

Klima w bolidach? No może nie dokładnie to, ale mówi się, że ze względu na ekstremalne warunki chociażby podczas Grand Prix Kataru, Komisja przyjęła możliwość dodania do bolidów scoop'u - czyli kanałów chłodzących do bolidów. Póki co również trwa przyglądanie się innym rozwiązaniom.

źródła: powrotroberta.pl, parcfre.me

 

Formuła 1 Formuła 1 Newsy Informacje

Komentarze użytkowników

    reklama cg
    vavada

    Ranking bukmacherów

    Zobacz więcej
    1Logo betx
    • Pakiet bonusów 600 zł na start
    • Zakład bez ryzyka 100 zł
    • Zakłady na sporty wirtualne
    • Atrakcyjna oferta live
    • Bonus na start dla nowych graczy
    Zyskaj do 760 PLN na start
    2Logo vavada
    • Bonus 100% od pierwszej wpłaty
    • 100 darmowych spinów za rejestrację
    • 10% Cashback
    • Atrakcyjna oferta gier na żywo
    • Akceptacja kryptowalut
    Zarejestruj się już teraz
    3Logo sapphirebet
    • Bonusy sportowe do 200 EUR za pierwsze 3 depozyty
    • Bonusy kasynowe do 900 EUR za pierwsze 2 depozyty
    • Różnorodna oferta gier i zakładów
    • Atrakcyjne bonusy w ramach VIP CLUB
    • Szybkie wypłaty
    Załóż konto i odbierz bonusy
    4Logo totolotek
    • Zakład 500 zł bez ryzyka i obrotu
    • Darmowe 20 zł na La Ligę
    • Extra Cashback bez limitu na LaLiga
    • Totolotek bonus powitalny
    • Totolotek kod promocyjny
    Zyskaj do 520 PLN na start

    Popularne tematy