
Do kilku zaskakujących odejść doszło w McLarenie. W tym jedno po zaledwie trzech miesiącach. Ale zacznijmy od czegoś innego.
Paaanieee, Niemiec tylko do kościoła jeździł, czyli czym pojedzie Sargeant
Podczas treningów do Grand Prix Australii, Alex Albon rozbił swój samochód. Ze względu na brak zapasowych części, zespół zdecydował, że Sargeant nie pojedzie w tym Grand Prix, i odda bolid Albonowi. Amerykanin przekazał, że nowe chassis powinno być gotowe w Miami - Chassis powinno być gotowe na Miami to sytuacja, z którą musieliśmy się zmierzyć w pierwszych kilku wyścigach. W Arabii było przecież tak samo. Oczywiście musimy uważać, ale jednocześnie to jest Formuła 1. Jeśli jesteś ostrożny, to kończysz nigdzie. Nie przejmujemy się tym. Po prostu musimy być pewni i liczyć na to, że nic nie pójdzie źle. Dodał następnie, że jakieś części są tylko naprawione - Dostanę tę naprawioną wersję tylko dlatego, że ponowne zamienienie samochodów byłoby zbyt dużym obciążeniem dla mechaników. Ale same naprawy poszły lepiej, niż zakładaliśmy. Element powinien być całkowicie normalny. To naprawione jest cięższe o chyba jakieś 100 gramów, więc to praktycznie nic takiego.
źródło: Parcfer.me
McLaren z nowym malowaniem
McLaren przedstawił nowe malowanie, które pojawi się tylko na Grand Prix Japonii. Malowanie wykonał japoński artysta MILTZ.
Bringing Edomoji-inspired art to a Formula 1 car for the first time ever! 🖊️
— McLaren (@McLarenF1) April 3, 2024
Introducing our latest spectacular #DrivenByChange livery for the #JapaneseGP. 🇯🇵 pic.twitter.com/unoom9eFLe
Showcased in Tokyo. 🗼
— McLaren (@McLarenF1) April 3, 2024
Set to race in Suzuka. 🏁#JapaneseGP 🇯🇵 #DrivenByChange pic.twitter.com/61RDaC6lPu
Odejścia w McLarenie
Szeregi McLarena opuściło dwóch pracowników. Pierwszym z nich jest Emanuele Pirro. Legenda Le Mans odpowiadała za program juniorski McLarena. Pięciokrotny zwycięzca 24h of Le Mans, powiedział, że odchodzi po roku ciężkiej pracy i z satysfakcją. Dodał także, że odsuwa się w bok i pozwoli programowi chodzić na własnych nogach.
Le Mans legend Emanuele Pirro, the head of McLaren's junior programme for #F1 and other racing categories, says he is vacating the position "after a year of hard work and satisfaction".
— The Race (@wearetherace) April 3, 2024
🗣️ "I step aside and let the programme walk on its own legs." pic.twitter.com/sGmWGYBQ4E
Następne odejście to David Sanchez. W komunikacie prasowym Francuz skomentował swoje odejście tak - Jestem wdzięczny za możliwość bycia częścią tego zespołu, chociaż moja rola, którą miałem tu pełnić i na którą wspólnie się zgodziliśmy, nie była zgodna z rzeczywistością. Odchodzę, ale cały czas mam spory szacunek dla kierownictwa oraz podziwiam moich kolegów za ich poświęcenie. Bardzo ważne było dla mnie to, że rozmowy, które doprowadziły do tej decyzji, były bardzo przejrzyste i uczciwe. Życzę tej drużynie dalszych sukcesów w drodze na szczyt stawki, gdzie jest jej miejsce. Na ten moment czekam na moje kolejne wyzwanie w Formule 1.
Andrea Stella skomentował to następująco - Ten kolejny krok w ewolucji struktury działu technicznego i modelu pracy w zespole potwierdza nasze zaangażowanie w ciągłe zwiększanie naszych możliwości technicznych oraz przepływów pracy, co w praktyce ma przynieść większą wydajność oraz skuteczność.
Zespół poinformował także o zmianach. Andrea Stella, tymczasowo obejmie stanowisko dyrektora technicznego do spraw osiągów. Tymczasowo, bowiem ekipa z Woking poszukuje odpowiedniego kandydata na te stanowisko. Kolejne zmiany w strukturach to: Rob Marshall będzie nowym głównym projektantem. Neil Houldey będzie dyrektorem technicznym do spraw inżynierii, a Peter Prodromou pozostanie na stanowisku dyrektora technicznego do spraw aerodynamiki.
źródło: Parcfer.me