
Międzynarodowa Federacja Samochodowa wspólnie z dostawcą opon do królowej motorsportu, Pirelli, wydała oświadczenie, który dotyczy tego jak będzie wyglądał weekend wyścigowy.
Czyli co się stało? Po treningu dokonano analizy zużycia opon, po około dwudziestu okrążeniach, co jest standardową procedurą podczas każdego weekendu wyścigowego. Pirelli jednak znalazło problem, mianowicie, wykryto separację w scianach bocznych opon.
FIA i Pirelli uważają, że znaczna liczba dodatkowych okrążeń na tych oponach może spowodować obwodowe uszkodzenie opon i późniejszą utratę powietrza, a opony analizowane przy mniejszej liczbie okrążeń wykazały znacznie mniejszy zakres problemu. - czytamy w komunikacie prasowym.
FIA ogłasza następujące zmiany w wekendzie wyścigowym:
- Limity toru w zakrętach 12 oraz 13 zostaną zmienione
- Odbędzie się dodatkowy, dziesięcio minutowy krótki trening. Rozpocznie się on o szesnastej, zatem kwalifikacje do wyścigu sprinterskiego rozpoczną się o szesnastej dwadzieścia.
- Po sprincie (19 okrążeń) zostanie przeprowadzona szczegółowa analiza opon, aby zdecydować, czy należy podjąć dalsze działania przed Grand Prix.
- W przypadku, gdy problem będzie nadal widoczny, ze względów bezpieczeństwa wydamy następującą dyrektywę na niedzielne Grand Prix:
- Parametr żywotności opon nie może przekraczać 20 dla nowych opon używanych w wyścigu. Liczba ta wzrośnie do 22 dla opon używanych w wyścigu, aby uwzględnić okrążenia in-out w kwalifikacjach.
- Wszyscy kierowcy będą zobowiązani do wykonania co najmniej trzech pitstopów na zmianę opon podczas wyścigu.
FIA Statement - Treatment of tyres for the 2023 FIA Formula 1 Qatar Grand Prix https://t.co/ETjfhJSGbO
— FIA (@fia) October 7, 2023