W sobotę podczas wyścigu 8h Bahrain, Robert Kubica, za kierownicą auta Team WRT o numerze 41 wraz z Louisem Deletrazem i Rui Andrade wygrywając ostatni wyścig sezonu w swojej kategorii, LMP2. Polski zespół, Inter Europol Competition (Jakub Śmiechowski, Alberto Costa, Fabio Scherer) obronili drugie miejsce w klasyfikacji generalnej w tej samej klasie.
Hypercary - Toyota na czele.
Ekipa Toytota Gazoo Racing autem #8 wygrali wyścig 8h Bahrain. Skład Hartley, Buemi, Hirakawa okazał się lepszy o siostrzanego auta o numerze 7 (Conway, Kobayashi, Lopez). Zwycięzcy pokonali 249 okrążeń. Już w pierwszym zakręcie doszło do kolizji "siódemki" i Toyota musiała minimalizować straty. Zminimalizowała je na tyle, aby dojechać na drugim miejscu. Podium uzupełniło Ferrari AF Corse #50 (Fuoco, Molina, Nielsen).
Toyota #8 uzbierała 175 punktów w klasyfikacji generalnej i została mistrzowskim autem. #7 zdobyła 145 punktów. Trzecie miejsce w "generalce" zodbyło Ferrari #50 ze 120-oma punktami na koncie.
pic.twitter.com/3MMcWvILA2
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 4, 2023
pic.twitter.com/brvtqk8K8C
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 4, 2023
LMP2 - Polska mistrzem Polski.
Team WRT #41 odniósł zwycięstwo w klasie LMP2. Auto kierowane między innymi przez Roberta Kubicę wyprzedziło siostrzany samochód #31 (Gelael, Habsburg, Frijns) o 9.2 sekundy pokonując 238 okrążeń toru znanego z Formuły 1. Podium uzupełniła Jota #28 (Rasmusen, Heinemeier-Hansson, Fittipaldi), oni z kolei stracili 50.5 sekundy do samochodu polskiego kierowcy.
Inter Europol Competition mierzył się z drobnymi problemami w swoim aucie, co jakiś czas zatrzymywał się na torze na kilkanaście sekund po czym wracał do rywalizacji. Ostatecznie zespół z Małopola ukończył wyścig na szóstym miejscu, czym zapewnił sobie drugie miejsce w klasie na koniec sezonu. Najwięksi rywale, brytyjskie United Autosport, zajęło odpowiednio ósme i dziewiąte miejsce.
Klasyfikacja generalna wygląda tak, Team WRT #41 (Kubica, Deletraz, Andrade) uzbierał 173 punkty. Drudzy "Turbo Piekarze" (Śmiechowski, Costa, Scherer) uzbierali 114 punktów i powiększyli przewagę nad United Autosport #22 (Hanson, Lubin, Albuquerque) z jednego punktu do dziesięciu.
pic.twitter.com/T9JI9Il2mU
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 4, 2023
pic.twitter.com/HhX3KwzcUE
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 4, 2023
LM GTE - Żelazne Damy wygrały wyścig.
Kobieca ekipa, Iron Dames #85 (Bovy, Gatting, Frey) wygrały wyścig w swojej kategorii. Ich Porsche 911 RSR - 19 pokonało 232 okrążenia i wyprzedziło o nieco ponad 5 sekund D'Station Racing #777 (Talbot, Stevenson, Fujii). Podium wyścigu uzupełnił kolejny Aston Martin Vantage AMR, tym razem należący do ekipy Northwest AMR #98 (James, Mancinelli, Riberas), który stracił ponad 42-ie sekundy.
Mistrza znaliśmy już wcześniej. Corvette Racing #33 (Keating, Varrone, Catsburg) uzbierała 173 punkty. V-ce mistrzostwo zdobyły kobiety z Iron Dames. "Żelazne damy" uzbierały 118 punktów. Podium klasyfikacji generalnej uzupełniło AF Corse #54 (Rigon, Castellaci, Flohr) zdobywając 91 punktów.