
Robert Kubica wraz z partnerami z Team WRT #41 wygrywają 6H of Fuji w kategorii LMP2 czyniąc duży krok w stronę mistrzostwa. Toyota zapewnia sobie tytuł Mistrza Świata Konstruktorów wygrywając domowy wyścig.
Kwaifikacje
Toyota zablokowała pierwszy rząd do domowego wyścigu na japońskim torze Fuji, który swego czasu również gościł Formułę 1. #7 o 6 dziesiątych sekundy wyprzedziło #8. Drugi rząd zablokowało Porsche Penske Motorsport, numer 6 przed numerem 5. Ferrari zajęło dopiero 6-te i 7-me miejsca tracąc ponad sekundę do zwycięzców kwalifikacji.
W LMP2 Team WRT #41 przedzielił auta United Autosport. #22 przypisał sobie dodatkowy punkt za wygranie kwalifikacji, belgijska ekipa Roberta Kubicy straciła raptem 91 tysięcznych, zaś United Autosport #23 zajęło trzecie miejsce. Inter Europol Compettion zajął 5-te miejsce w kwalifikacjach w swojej klasie.
W LMGTE z pole position startowało Corvette #33, minimalnie wyprzedzając jedyną damską ekipę, Iron Dames #85. Żelazne Damy straciły do Corvetty 35 tysięcznych sekundy.
Wyścig
Toyota #8 zmiejszyła stratę do siostrzanego zespołu #7. Skład Lopez, Kobayashi i Conway zgarnął komplet punktów czyli 25 za wygraną oraz 1 za wygraną. Podium uzupełniło Porsche Penske #6, również prowadzac przez pewien czas wyścigu, jednak na około godzine i pięćdziesiąt minut przed końcem wyścigu, Toyota wysforowała się na prowadzenie i dowiozła je do końca. Zespoły z podium były jedynymi, które pozostały na okrążeniu lidera. Niebezpieczna sytuacja miała miejsce w aucie zespołu Cadillac. Kevin Estre był na pranowanym pit stopie, jednak odpadło mu niedokręcone koło, na szczęście nikomu nic się nie stało, a Estre zjeżdżał ponownie do boksów.
It’s a 1-2 for Toyota at home ??
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) September 10, 2023
Below are the full Hypercar results ⬇️
Full race report on https://t.co/PGCJzsEaBf#WEC#6HFujipic.twitter.com/STumNfKjbt
Team WRT #41 czyli Robert Kubica, Luiz Deletraz oraz Rui Andrade zdominiwali walkę w LMP2. Zdublowali wszystkich rywali w swojej klasie. Belgijski zespół mógł być bardzo zadowolony, bo oprócz wygranej numeru 41 to numer 31 zajął trzecie miejsce, przedzieleni przez zwycięzców kwalifikacji, Uneted Autosport #22. Turbo Piekarze dojechali na dziewiątym miejscu w klasie zdobywając dwa punkty do klasyfikacji generalnej. WRT #41 umocniło się na prowadzeniu w klasyfikacji generalniej ze 135-oma punktami na koncie przed drugim Inter Europolem Competition. Polski zespół ledwo obronił drugie miejsce, bowiem przewaga na UA #22 zmalała do jednego punktu. Piekarze mają 102 punkty zaś brytyjski zespół 101.
LMP2 | The #41 Team WRT wins and extends their championship lead ? pic.twitter.com/kBB4v12fne
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) September 10, 2023
Wyścig w klasie LMGTE wygrało AF Corse o numerze 54, przed zdobywcami pole position, Corvettą #33, podium uzupełniło Kessel Racing #57. Jedyna żeńska ekipa znalazła się tuż za podium. Przyzwoicie spisała się ekipa sygnowana nazwiskiem aktora Patricka Dempseya, Dempsey - Proton Racing, które pomimo niezłego tempa w treningach zawkalifikowało się dopiero ósme, a na mecie wyścigu było szóste. Corvetta już zapewniła sobie tutuł mistrzów świata podczas poprzedniego wyścigu. Drugie miejsce obroniły panie z Iron Dames, z 79-cioma punktami na swoim koncie. Za nimi są AF Corse #54 zmniejszając stratę do Iron Dames do sześciu punktów. Czwarte jest Dempsey - Proton Racing z 68-oma punktami na koncie.
LMGTE Am | First win for the #54 AF Corse ? pic.twitter.com/mYCM8FDItR
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) September 10, 2023
Przed nami ostatni wyścig sezonu. Będzie to 8h of Bahrain i odbędzie się on czwartego listopada.