Szybki koniec nadwiślańskiej przygody skandynawskiego potentata.
Zmiana strategii
Dość niespodziewanie pojawiła się dziś informacja o końcu działalności Viaplay na polskim rynku. Firma zamierza bowiem skupić się na swoich priorytetowych targetach, tj. na Skandynawii i Holandii, więc w tym celu opuszcza nie tylko nasz kraj, ale także USA, Wielką Brytanię, Kanadę oraz inne kraje bałtyckie. Powodem takiego stanu rzeczy jest próba cięcia kosztów, gdyż Viaplay boryka się obecnie z trudną sytuacją finansową.
Co dalej?
Usługa przestanie być dostępna w Polsce prawdopodobnie w przeciągu najbliższych kilku miesięcy, ze względu na fakt, iż już od 2024 roku planowane jest wdrożenie nowej strategii biznesowej. Platforma ta transmituje w Polsce między innymi Premier League, Bundesligę, Ligę Europy, Ligę Konferencji Europy, F1 oraz KSW. W zaistniałej sytuacji, będzie zapewne dążyła do jak najszybszego odsprzedania praw transmisyjnych do tych rozgrywek.