X Kongres Sport Biznes Polska: Jubileusz, ludzie i rozmowy, które kształtują przyszłość branży

Zdjęcie Julian Mastewicz
Autor:Julian MastewiczDodano:
Zdjęcie Julian Mastewicz
Autor:Julian MastewiczDodano:
Obrazek newsa : X Kongres Sport Biznes Polska: Jubileusz, ludzie i rozmowy, które kształtują przyszłość branży

Dziesiąta, jubileuszowa edycja Kongresu Sport Biznes Polska po raz kolejny potwierdziła, że sport to przestrzeń, w której spotykają się pasja, wiedza, innowacja i biznes. Wydarzenie zgromadziło blisko 1200 uczestników - liderów sportu, przedstawicieli samorządów, sponsorów, menedżerów i ekspertów, którzy wspólnie dyskutowali o tym, jak kształtować przyszłość branży sportowo-biznesowej w Polsce i Europie.

Dekada spotkań, które mają znaczenie i realny wpływ

Przez ostatnie dziesięć edycji Kongres Sport Biznes Polska wyrósł na najważniejszą platformę wymiany wiedzy i doświadczeń dla osób tworzących branżę sportowo-biznesową. Tegoroczny jubileusz był nie tylko okazją do podsumowań, ale przede wszystkim do rozmów o przyszłości – o tym, jak sport może inspirować, integrować i wyznaczać nowe standardy współpracy.

Kiedy pięć lat temu organizowaliśmy pierwszy Kongres, chcieliśmy stworzyć przestrzeń spotkań dla ludzi, którzy wierzą w potencjał sportu. Dziś, po dziesięciu edycjach, widzimy, jak bardzo ta idea się rozwinęła. To już nie tylko wydarzenie, ale społeczność – otwarta, zaangażowana i pełna pasji – mówi Łukasz Banaszak, Dyrektor Zarządzający Stowarzyszenia Sport Biznes Polska.

Dyplomacja sportowa i przyszłość fair play – mocne otwarcie

Otwarcie Kongresu upłynęło pod znakiem dyplomacji sportowej, roli sportu w budowaniu wizerunku Polski i międzynarodowych relacji. To właśnie w tych dyskusjach uczestnicy zgodnie wskazywali, że sport staje się językiem porozumienia ponad granicami. W ciągu dnia odbyło się ponad 30 inspirujących debat i prezentacji, w których uczestniczyło ponad 120 ekspertów z 14 krajów.

Nowe formaty, nowe doświadczenia

Jubileusz przyniósł także nowe inicjatywy i formaty, które ożywiły program wydarzenia. Największą nowością była strefa SBP EXPO – otwarta przestrzeń spotkań i inspiracji, w której swoje rozwiązania zaprezentowały m.in. Superbet, Orange, WK DZIK, Projekt Future oraz Respo Vision.

To właśnie przy stoiskach, w kuluarach i strefach networkingu padały słowa, które niosły się dalej: współpraca, rozwój, zaufanie. SBP EXPO szybko stało się pulsującym sercem Kongresu

Wieczór Branżowy – świętowanie jubileuszu i 5-lecia Stowarzyszenia

Pierwszy dzień zakończył się Wieczorem Branżowym, wyjątkowym spotkaniem środowiska sportowo-biznesowego, podczas którego uczestnicy wspólnie świętowali jubileuszową edycję Kongresu oraz 5-lecie działalności Stowarzyszenia Sport Biznes Polska. Był to czas rozmów, inspiracji i integracji w mniej formalnej atmosferze potwierdzający, że siłą branży są ludzie i relacje, które łączą ich na co dzień.

Drugi dzień – praktyka, która inspiruje

Drugi dzień Kongresu upłynął pod znakiem praktyki i rozwoju kompetencji. Uczestnicy wzięli udział w warsztatach, które pozwoliły przenieść zdobytą wiedzę w realne działania i spojrzeć na zarządzanie w sporcie z nowej perspektywy. Poruszano tematy związane m.in. ze sponsoringiem, komunikacją kryzysową, wystąpieniami publicznymi oraz organizacją bezpiecznych i angażujących wydarzeń sportowych. Warsztaty stanowiły przestrzeń wymiany doświadczeń, inspiracji i budowania nowych umiejętności, które uczestnicy będą mogli wykorzystać w swojej codziennej pracy.

Sport, który łączy pokolenia i idee

Jubileusz X Kongresu Sport Biznes Polska był nie tylko świętem branży, lecz także symbolicznym podsumowaniem drogi, którą przeszło całe środowisko. Sport w Polsce stał się dziś świadomym partnerem biznesu, samorządów i mediów. Coraz częściej to właśnie on wyznacza standardy współpracy, komunikacji i odpowiedzialności społecznej.

Każdy Kongres to nie tylko debaty i prezentacje, ale przede wszystkim relacje. To one budują fundament branży, która patrzy w przyszłość z odwagą i wspólną wizją – podsumował Łukasz Banaszak.

Co dalej?

Dziesięć edycji, setki prelegentów, tysiące uczestników, niezliczone rozmowy, które zmieniają branżę – tak wygląda 5 lat historii Kongresu Sport Biznes Polska. A najlepsze – jak zapowiadają organizatorzy – dopiero przed nami. Kolejna edycja Kongresu odbędzie się już w marcu 2026 roku.

Więcej informacji o wydarzeniach i inicjatywach Stowarzyszenia Sport Biznes Polska dostępnych na stronie: www.sbpolska.pl

Partnerzy Strategiczni: Grupa Enea, Totalizator Sportowy, Energa (Grupa Orlen), Aluron,
Partnerzy Główni: PGE Polska Grupa Energetyczna, Trefl S.A., #PijKranówkę, DZIK®, Profbud

TV i Media

Komentarze użytkowników